top of page

כיוונת לאחרונה את השעון הביולוגי שלך?

אחת הסיבות לעייפות כרונית זה שעון ביולוגי שיצא מכיוון. מה גורם לזה ואיך עושים לו איתחול מחדש.


בכתבה הקודמת בדקנו מה יש לרפואה הקונבנציונאלית להציע לסובלים מעייפות כרונית. הפעם נדבר על אחת הסיבות החשובות שרוב האנשים ממעיטים בערכן - שעון ביולוגי שיצא מאיזון.


עד להמצאת נורת החשמל האנושות היתה מכויילת לזריחה ושקיעת השמש. היום שעות הערות שלנו כבר לא מוכתבות ע"י אור היום אבל לשמש עדיין יש השפעה משמעותית על הביולוגיה שלנו. החיים המודרניים הרחיקו אותנו מהקשר הזה. במרכז המוח שלנו יש אזור שמתפקד כמו שעון ביולוגי של 24 שעות. הוא שולט על המחזור היומי של ההורמונים והכימיה של המוח בתגובה למחזוריות של אור וחושך.

השעון הביולוגי מווסת את ההורמונים שקשורים לאנרגיה, מטבוליזם, שינה והתחדשות, סטרס, בריאות ואריכות ימים.

אנשים אומרים – תקפידי לישון שבע - שמונה שעות כל לילה.

ובכן, הנה הבעיה הגדולה: לעשות רק את זה לא מספיק!

מפני שהשעון הביולוגי שולט על עומק ואיכות השינה, ומסדיר את ההורמונים שמשפיעים על עירות ושינה, אנרגיה ומטבוליזם, והניורוטרנסמיטורים – החומרים הכימיים שמתרוצצים לנו בעצבים במוח.

למה כל זה חשוב?

אוסף הולך וגדל של מחקר חדש בנושא השעון הביולוגי מצביע על כך שהמחזור היומי הוא הגורם המרכזי לא רק לגבי מתי נהיה ישנים או ערים, אלא גם הבריאות שלנו, רמת האנרגיה שלנו, ואפילו על הנטיה להשמנה.

המחקרים הללו גילו שכמעט כל מי שחי בחברה המודרנית סובל מההשפעה של שיבוש כרוני של המחזור היומי. הגוף מתוכנן להיות בערות ועירנות בשעות האור ולישון בחושך. היום אנו חיים בחברה של 24/7 שלא נמצאת בהרמוניה עם התוכנה הביולוגית שלנו. בעיות שינה ונדודי שינה הפכו למגפה. אדם מבוגר ישן היום 20% פחות ממה שישנו לפני מאה שנה.

יש קשר בין שיבוש השעון הביולוגי וכל מיני בעיות בריאות:

  • תסמונת העייפות הכרונית ופיברומיאלגיה

  • דיכאון

  • אַנְהֶדוֹנְיָה (חוסר היכולת לחוות הנאה)

  • חרדה

  • מצבי רוח לא יציבים

  • ישנוניות בשעות היום (תסמין זה מופיע אצל כל מי שיש אצלו שיבוש של השעון הביולוגי)

בסרטון הבא אני מסבירה בקצרה על השעון הביולוגי ולמה הוא יוצא מאיזון. אני מראה גם שיטה לבחון בעזרת הנשימה מה המצב של השעון הביולוגי שלך.


רוצה לדעת עוד? הרשמי כאן.

מקורות

  1. Healthy Breast Program Guide

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page